ПРОБЛЕМЪТ: разхвърляни рафтове – празноти и липсващи продукти – непривлекателно
Вероятно това Ви звучи познато? Ежедневното пазаруване, понякога съвсем не е удоволствие: преобърнати продукти, разбъркани рафтове с празноти, много стоки, които не са на мястото си и много често - липсващи продукти. Това е ситуацията при конвенционалните рафтове след взаимодействието им с клиенти!
Впечатлението на разхвърляност не стимулира клиента към покупка;
Липсва удоволствие от пазаруването; Клиентите купуват само това, което виждат! След монтажа на рафтовете, те се нуждаят от непрекъсната грижа за поддържане на реда по тях;
Необходимо е стоките да се преместват към фронта на рафта;
Стоки поставени от клиенти на погрешни места, трябва да се преподреждат;
При конвенционалните рафтове, за създаване на атрактивна и стимулираща покупките атмосфера е необходима постоянна и времеемка грижа;
Това води до необходимост от допълнителни разходи и консумира от времето на персонала, което може да се оползотвори по-добре в стимулиране на покупките;
По-този начин активното насърчаване на покупките от персонала става второстепенен въпрос.
РЕШЕНИЕТО: спретнати рафтове - добър имидж - импулсивни покупки - пазаруването е удоволствие
Винаги показвате стоките по перфектен, впечатляващ и атрактивен начин
Защото:
2/3 от решенията за покупка се взимат в мястото на продажба
Спретнатите и подредени рафтове създават впечатление на ред и компетентност, които внушават на клиентите същите качества и за стоките
Всеки продукт лесно и бързо може да бъде намерен поради идеалното му позициониране
Клиентите купуват само това, което виждат
Създава се стимулираща покупките атмосфера
Клиентите изпитват удоволствие от пазаруването
Намалявате риска от застояване на стоки и допълнителни разходи
Защото:
Празнините на рафта ще бъдат веднага запълнени от нов продукт избутан от избутвача, вместо някой от персонала да постави нов пакет.Намалява се рискът от застояли стоки след срока на годност
Ако използвате избутвачи, дори при малко стока на рафта, впечатлението е същото като при добре заредени рафтове
Оптимизира се стоковата наличност и като следствие - намаляват разходите за зареждане
Намалявате труда и времето за подреждане на рафтовете
Защото: